Je naam: Stefan de Mik.



Kort verhaal over jezelf.


Welkom op mijn topic!" 


Mijn naam is Stefan, vader van 2 zoons (4&7 jaar)

Dagelijks beroep ploegleider Security bij het grootste ziekenhuis in Nederland en ben eindelijk weer eens in bezit van een leuke VAG! 

Door te blijven houden van de hobby zijn we samen met vrienden dit platform begonnen. 



Merk: Volkswagen

Model: Golf 4 

Bouwjaar: 2001

Motor: 1.6 Benzine > Rebuild > 1.9 TDI Pompverstuiver.  



Hoe lang ben je al met je project bezig?


Ik heb de Golf begin 2019 over mogen nemen van een andere liefhebber Ricardo K. 

Er waren toen al heel wat modificaties gemonteerd! 


In ongeveer 2013 zag ik de auto voor het eerst, toen al vond ik hem de juiste looks hebben. 

In de jaren erna vaak gemeld aan Ricardo dat ik het een super auto vond en hij belde mij dan ook als eerste op toen deze te koop kwam! 

Dan maar ruzie met de vrouw thuis :-) 



Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen?


Op 18 jarige leeftijd heb ik mijn rijbewijs mogen halen, JEAAHH. 

Ik werkte toen bij een bakker wiens zoon een eigen garage had.. In de jaren erna is alles fout gelopen".. 

Eén van de monteurs is een goede vriend geworden en hij reed toen al een snelle MK1 (KR) / Kever etc. 

Eenmaal van baan gewisseld was ik daar dan ook vaak op vrije dagen te vinden. 

Van een Seat Ibiza naar een MK2, naar ombouwen en aanpassen. Daar is de hobby tot stand gekomen! 

Het mooie van deze hobby is de mensen die je ontmoet en de hulp die je daarbij krijgt. 

Eenmaal een keer meegeweest met wat vrienden naar Circuit Park Zandvoort ging de bom los.. DIT wil ik ook! 


Ben zo gelukkig geweest dat mijn toenmalige '84 Golf 2 omgebouwd is naar een 1.9 TDI (VP). 

Deze is met hulp van een hoop liefhebbers goed aangepakt en we konden er dan ook aardig mee rijden. 






















En toen kwam de nieuwe belasting regel.. 

Dat in combinatie met mijn eerste zoon maakte helaas dat dit diesel beukertje weg moest.. 

Een mk2 met rolkooi en twee kuipstoelen is hiervoor niet echt geschikt. 

In de jaren hierna diverse oudere golfjes gereden maar niets snels ofzo. 


Met de komst van de MK4 was ik dan ook echt blij! 

Het was wel een standaard 1.6, maar met upgrades die al gedaan waren een plaatje om te zien. 













De Golf had toen al R32 bumpers, imitatie R32 wielen, dubbele uitlaat een mega geluidsinstallatie etc. 

Helaas bleek de 1.6 motor zo traag als kippenstront.. Daarbij kon ik olie blijven bijvullen en was het blok verder ook niet meer te redden. 


Door dit platform in contact gekomen met de mannen van DDG garage.. De plannen voor een dikke diesel lagen al snel op tafel! 

Al snel werd een geschikte pompverstuiver donor gevonden. 

















Updates die al gedaan zijn / specificaties:


De MK4 was al voorzien van: 


- R32 voor & achterbumper.

- V5 Remmen rondom.

- Dubbele uitlaat (R32 look).

- Diverse R32 inleg. 
















Motor:


De nieuwe PD motor zal voorzien worden van een andere turbo, verstuivers en chip op maat. 

Beide motoren zijn al gedemonteerd. 





















Onderstel:


Het onderstel word vernieuwd door een nieuwe set Bilstein. 

Met de komst van de donor zullen de achteras en draagarmen gestraald en gecoat gaan worden.

Hierin kunnen dan PU bussen komen voor het betere bochtenwerk.


























Interieur:


Er is een stoffen Recaro interieur gemonteerd. 

Liefst komt er wel een paar lederen stoelen in.. 



Je eigen visie van de auto:


Na de opbouw gaan we eerst de Golf geheel naar wens maken. 

Het doelvermogen zal ergens tussen de 200 / 250 pk komen te liggen. 

De koppeling, Pu onderstel etc komen allemaal aan de beurt. 


Een gave bestickering voor reclame voor de website mag natuurlijk ook niet ontbreken!


Daarbij zal ik ook zeker niet van mijzelf opkijken als er met de tijd een rolkooi inkomt voor circuit dagen.. :-)  


Genoeg te doen nog dus blijf hem volgen! 



97594630
04082012909
08032012668
beidekuipstoelengemonte
161120121091
golfbuiten3
DSC_0806
VWP MK4.2
VWP MK4.1
VWP MK4.5
25-HX-KK.2
25-HX-KK.5 PD motor
Dirty Daddy's Garage logo
vwprojects.nl logo black en white.png orgineel
FMIC MK4.7

Er word flink doorgewerkt door onze partners bij DDG! (Dirty Daddy Garage) 

De intercooler is inmiddels geplaatst samen met de aluminium piping. 

Er is een gereviseerde ARL turbo opgekomen voor het nodige vermogen straks.. 


De eerste start is inmiddels een feit!  (Tijd voor een pilsje)