Update 30-07-2017


Ivm met turbo lekkage bij de gt30 nu ombouw gedaan naar een k04-064 tfsi turbo.

Dit om ook meer driveability te krijgen. De respons zal hierdoor beter zijn.

Hiervoor nieuwe olie en water leidingen gemaakt, olieretour leiding op de carterpan laten verlassen en weer opnieuw mappen bij Beek auto racing.

Je Naam: Brian Koens.





Kort verhaal over jezelf.


Hallo ik ben Brian,23 jaartjes oud en automonteur van beroep.

Ik kom uit de regio van Goes (zeeland)



Merk: Volkswagen

Model: Golf 4 GTI

Bouwjaar: 1998

Motor: Basis een 1.8 20VT AGU



Hoe lang ben je al met je project bezig?


Sinds september 2013




Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen?


Na al een paar VW's versleten te hebben wou ik iets snellers en de golf 4 gti was toen een leuke betaalbare auto om mee te beginnen als verse basis.





Updates die al gedaan zijn / specificaties:



Motor:


Garrett gt3071r

Wiseco zuigers

Carillo drijfstangen

KS lagers

ARP head,main studs

Catcams nokkenassen

Supertech klepveren

Supertech kleppen

Gates performance distributieriem

Gebalanceerde krukas

Intergrated engineering ombouw naar handmatige db spanner

Sachs sre vast vliegwiel met sinterplate koppeling

Dutchbuild uitlaatspruitstuk

Tial wastegate

Bartek high flow oliepomp

Oliekoeler

Vibratech motorsteunen

034 motorsports dogbone

Deatschwerks brandstofpomp

Vems management

Van Beek Auto Racing op maat mapping

449pk/539nm!



Bak:


Versterkte schakelvorken

Peloquin diff

Arp bouten

Massieve prise as

Versterkt bakhuis



Onderstel:


Chromolybdeem subframe met uniball draagarmen

Bilstein BMR16 clubsport

Neuspeed stabilisatoren

Autec wizard velgen 18 inch

R32 fussees

Pirelli pzero nero banden

Ebc 323x28 remschijven

AP-racing remklauwen voor

R32 remklauwen achter

Brembo max 280mm schijven achter



Interieur:


Sabelt gt130 stoelen

Sabelt gordels

Cae shifter

Hydro handrem

PC680 race accu

Opnieuw in de verf

Al het overtollige staal/bekleding eruit

Geen radio want we luisteren uiteraard naar het blok.



Je eigen visie van de auto:


Het proberen om een zo goed mogelijke trackday auto te bouwen, ik hoop dat ik ondertussen al een aardig eindje op weg ben. Helaas behoorlijk wat problemen gehad toen de nieuwe motor net liep, Kapotte originele ecu's, nieuwe nokkenaskettingspanner lek, loslopende turbo en olieleidingen.