Eigenaar: Imre De Smet




Kort verhaal over jezelf.



Ik ben Imre De Smet en woon in Westerlo(Antwerpen/Belgie) 27 jaar oud en werkend als magazijnier in een VW & Audi Dealership


Merk: volkswagen

Model: Golf 3

Bouwjaar: 1992



Motor: 2.8 12v VR6, Schrick VSR Inlaat,Nology Bougiekabels,Supersprint spaghetticollector + inox 63.5mm lijn op maat (eventueel met aanpassingen vernoemen)



Hoe lang ben je al met je project bezig?


Momenteel ben ik al 7 jaar bezig met deze wagen.




Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen?


Al vanaf ik begon met VAG op men 10 jaar had ik altijd de droom om een Golf 3 VR6 te kunnen bezitten maar wetende dat in belgie de belasting voor deze motor zo hoog is nooit gedacht dat ik 1'tje zou kunnen betalen tot ik toch de stap gezet heb in 2009 om 1'tje te zoeken en aan te schaffen! 




Updates die al gedaan zijn / specificaties




hier een lijstje van wat technische werkjes:


- Ketting revisie

- Thermostaathuis

- Wat dichtingen (zoals krukaskeering enz...)

- Sensoren vernieuwd

- Nieuw koelwater + expantievatje

- Rode nology bougiekabels met elks aparte weerstanden

- Nieuw koppeling

- Waterpomp

- Schrick VSR geplaatst

- Nieuw bougies

- Delcokap + rotor

- Cilinderkoppakking vernieuwd

- Cilinderkop gevlakt + kleppen gerodeerd,nieuw hoedjes,stoters(kop revisie)

- Nieuwe blokken V+A(vooraan Audi S3)en schijven V+A(origineel)

- Thermostaat vervangen

- wiellagers achteraan vervangen

- Remvloeistofservice

- Cambershims achteraan

- Supersprint spaghetticollector

- Op maat gemaakte inox uitlaatlijn

- Motor 3cm omhoog gebracht

- R32 golf 5 carterpan + oliepomp

- Cardans verkort + R cardan verdunt + 4 nieuwe cardankoppen + 4 nieuwe stofhoezen

- K&N inleg luchtfilter

- Paar nieuwe waterdarmen

- Enz...


Exterieur werkjes:

- Full respray in origineel LC9X

- Nieuwe deurbaggetten rondom

- Nieuwe voorvleugels + nieuwe ovale pinkers

- Nieuwe dorpels

- Nieuwe grill

- Alle emblemen nieuw

- US lip

- Nieuwe koplampen + smoked gemaakt

- Nieuwe mistlampen + reflectors + pinkers van 20 jahre mk3

- Nieuwe ruitenwissers + armen + waterafscheider

- Achterste wisser verwijderd

- Wielkassen rondom randje naarbinnen geklopt

- Nieuwe plaatverlichting

- Hella Black Magic achterlichten

- PZwo spiegels

- enz...


Interieur:

- Recaro interieur van GTi Edition(rood/zwart)

- Nieuw origineel leder stuur voorzien van rode stiksels + lijntje

- Jubi pook

- jubi handrem

- Alle schakelaars nieuw(ruiten,achterruitverwarming,enz...)

- Hendels achter het stuur nieuw(ruitenwissers,knipperlichten enz...)

- Pedaalrubbers nieuw

- Deurpinnen nieuw

- Batterijhoes nieuw

- Assebak nieuw

- Draaiknoppen + plaatje chaufage nieuw

- Blindplaatjes nieuw

- Originele VW radio

- Volledige ombouw van blauw interieur naar zwart interieur

- Zwarte dakhemel

- Zwarte A B C stijlen

- Rode 20jahre gordels

- Enz...


Ophanging:

- H&R Ultralow 70-150mm van AH exclusive


wielen:

- Audi TT wielen met 205/40R17(keuringswiel)

- Audi S3 in kleur van de auto gelakt met 185/35R17 rondom

- BBS RS 17"(in opbouw naar andere maten)met 185/35R17 rondom


plannen:

- motor eens volledig aanpakken

- terug op BBS RS'n

- ietsje lager nog

- US bumps ?

- we zien wel...



Je eigen visie van de auto:


Ik zie graag echt extreem lage wagens, zeker op schroefset... een VR6 is niet simpel om heel laag te gaan zonder de carterpan en oliepomp kapot te rijden, ik wou bewijzen dat dit zonder problemen wel kon, daarom dat ik vooral heel veel moeite en tijd heb geïnvesteerd in het aanpassen en bedenken om hem static extreem laag te krijgen zonder constant een carter kapot te rijden.





Update 09-08-2017


New wheels!


17" BBS RS 199/198

7,7J ET46 met 185/35R17 rondom

Originele BBS 0,5" buitenranden

Originele BBS 6,5" binnenranden

Custom 1" spacer tussen binnen & buitenrand

Harten 4mm afgedraaid om te centeren

Facemounted gemaakt

Originele 'dikke' 6 kant doppen

Originele rode BBS logo's uit Japan