Je naam: Peter van Schepen


Kort verhaal over jezelf:


Ik ben 27 jaar en na het volgen van diverse technische studies ben ik nu 2,5 jaar werkzaam als Project Engineer bij een bedrijf dat prototypes ontwikkelt.


Dit wisselende en uitdagende werk past perfect bij mij, ik hou er van om dingen te ontwerpen en zelf te bouwen. Hierbij kies ik niet voor de makkelijkste maar voor de beste oplossing. Ik doe iets goed, anders niet.



Merk: Volkswagen

Model: Golf MK3 Variant Syncro

Bouwjaar: 1995

Motor: 2.9L Vr6, momenteel nog volledig standaard. Hier gaat in de toekomst verandering in komen Golf MK3 Variant Syncro



Hoe lang ben je al met je project bezig?


Na 3 jaar bouwen aan mijn vorige project was deze af in mijn ogen.

Ik wilde een grotere auto en ben op zoek gegaan naar een Golf MK3 Variant.

Na maanden zoeken en niks gevonden te hebben kreeg ik zomaar een gouden tip van Stefan (van deze site) voor een

Variant Syncro Vr6. Ik heb de auto de dag erna meteen gekocht en is sinds september 2015 in mijn bezit.


Met de Syncro Vr6 ben ik nu dus ongeveer 1,5 bezig. Hiervan heb ik 6 maanden intensief gebouwd om hem klaar te krijgen voor Worthersee 2016. Hierna heb ik een huis gekocht en is er niet veel meer verandert aan de auto.



Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen?


De hobby is begonnen toen ik mijn eerste Vw kocht. Dit was een Golf MK3 met een 1.6L motor.

Een paar maanden later ben ik een rondje mee geweest in een Golf Mk3 Vr6. Hierna was ik verliefd op de VR6 motor.


Bij het ombouwen naar vr6 van mijn eerste auto is het VW virus toegeslagen.

Uiteraard moest de lat steeds hoger gelegd worden. 



Updates die al gedaan zijn / specificaties:


Interieur:


·     Golf MK4 Cabrio Dashboard


·     Recaro Edition interieur Geel


·     Usa Middenconsole + bekerhouder


·     Usa dashboardkastje


·     Interieur verlichting uitgevoerd in geel


·     ABC stijlen zijn bekleed met stof


·     Hemel is bekleed met stof


 


Exterieur:


·    Usa voorbumper


·    Hella DE Smoked projector koplampen met 3000K (geel) Xenon


·    Rieger verbrede zijlijsten


 


Onderstel:


·    OZ Ultraleggera 18” velgen


·    Remmen


.    Voorzijde: Brembo Z18 icm met 344mm schijf


.    Achterzijde: Brembo 4 pots icm met 312mm schijf & r32 remklauw als handrem


·    Custom airride (zelf ontworpen en gemaakt) met systeem volledig weg gebouwd onder de auto.





Je eigen visie van de auto:



Ik heb laatst een plan opgesteld om de auto te verbeteren op veel punten. Op het moment ben ik rustig onderdelen aan het verzamelen. De auto zal in de winter 2017 naar binnen gaan en uit elkaar.


Hierbij zullen de volgende punten aangepakt worden (ik zal vast nog wat vergeten):


·    Motor ruimte wordt gecleant


·    Airride systeem zal aangepast worden


·    Motor zal gereviseerd worden en voorzien worden van een turbo setup.


·    Aandrijflijn gaat vermoedelijk aangepast worden van 4wd naar rwd


·    Volledige onderstel zal aangepast worden. Dit ga ik zelf ontwerpen, maken en testen.


De rem schijven zullen nog een stapje groter worden.



Met vriendelijke groet,


Peter van Schepen