Je naam: Enrico Hamerslag


Kort verhaal over jezelf.

Hallo beste lezers. Mijn naam is Enrico, inmiddels ga ik richting de 31 jaar.

Papa van 2 jongens (bijna 5 en bijna 2) en wonend in de provincie Zeeland.


Merk: volkswagen

Model: Vento

Bouwjaar: "93

Motor: 2.8 24v motorcode BDE


Hoe lang ben je al met je project bezig?

Eigenlijk al veel te lang! Kocht de auto in 2009.

En heb maar heel even met de orignele 1.8 er in gereden.

Toen ging er al snel een vr6 in uit mijn golf die teveel blikschade had opgelopen.


Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen?

ik was toen nog geen 23 , en zo een gezinswagen had ik ook echt nog niet nodig. Maar juist omdat mijn Golf vr6 teveel schade had zocht ik dus een alternatief en ben toen gaan opzoeken waar die motor nog meer in kan. En toendertijd wist ik er echt nog niet zo heel veel van en dat maakte het echt leuk om de complete ophanging en motor over te zetten in de standaard 1.8 vento. En zo ontstond echt de liefde voor deze auto. Als leek beginnen en vervolgens elk boutje en moertje in je handen hebben gehad en het weer werkend in elkaar krijgen. En dat heeft er vervolgens voor gezorgd dat ik deze auto al bijna 8 jaar heb, met nu dan de aanpassing van een nieuwer model "vr6 en ondertussen met 2 kinderen op de achterbank is het toch wel een dikke Papa bak!


Updates die al gedaan zijn / specificaties:


REMMEN:

312mm remmen van golf 4 v6/audi tt (gereviseerd).

Origineel vr6 remmen aan de achterkant (gereviseerd).

25.4mm hoorfremcilinder van een transporter 4.

Goodridge rvs remslang aan de voorkant.

Volledig voorzien van nieuwe koperen remleiding en nieuwe remslangen.

Nieuwe lastafhankelijke remdruk begrenzer op de achteras.


OPHANGING:

Alle wiellagers vervangen.

Alle delen van de ophanging zijn gestraald en gecoat in een zeer opvallende kleur.

Alle rubbers ( ook de motorsteunen) zijn vervangen voor PU van Powerflex en Claus Vonn Essen.

Sjaak schroefset ( Nog wel )


EXTERIEUR:

vento 92 Grill.

Corrado spoiler die ook echt werkt via de schakelaar op het dashboard. Snelheidsafhankelijk is simpelweg 1 draadje aansluiten en dan gaat ie rond de 80km per uur omhoog.

Voorbumper volledig clean.

Knipperlichten in koplampen die gesmoked zijn.

donkere knippers in de spatborden samen met de donkere units aan de achterkant.


INTERIEUR:

Auto is origineel geleverd met het mooiste mk3 dashboard. In het wereldje ook wel bubble dash genoemd is te herkennen aan de rondere luchtrooster. De doorlopende lijn van links naar rechts in het paneel en de verlichting in de roosters maken het helemaal af. Zelfs het dashboardkastje is speciaal bij deze modellen.

Auto voorzien van een lederen interieur met hoofdsteunen achterin. Achterste deurpanelen hadden nog de origineel geleverde vw speakers en tweaters. En dat klinkt tot de dag van vandaag nog steeds perfect.

Pioneers speakers in de voordeuren en dashboard. Rockford punch p2 sub in de kofferbak. De 2 versterkers liggen gemonteerd in het reservewiel gat.

Eerste generatie vr6 teller die nog tot 260km gaat.


MOTOR:

Auto voorzien van de laatste generatie 2.8 "v6" motor met aparte penbobines die zijn eerst kilometers in een leon cupra v6 heeft gemaakt.

Gechipt naar een  goede 220 pk met meer dan 300nm

Corrado vr6 versnellingsbak

Afgedraaid vliegwiel van nu nog 5.5 kilo.

Motorruimte is toch aardig clean. Ander koelvloeistof reservoir. Ruitensproeiertank en stuurbekrachtigingreservoir verplaats zodat ze uit het zicht zijn en deel van de kabelboom loopt nu via spatbord.


Je eigen visie van de auto en toekomst plannen:

Ja een auto is nooit af zeggen velen. En dat klopt ook wel in mijn ogen.

Heb zo bijvoorbeeld een setje 2 delige bbs 794 liggen die moeten worden opgeknapt om zo de immitaties te

vervangen waar ik nu mee rij.

Het aanschaffen van nieuwe tankbeugels.

Brandstofpomp moet vervangen worden.

Auto gaat weer volledig in een andere kleur deze winter. Hierbij worden ook originele verbreders gemonteerd met de stootlijsten waar vr6 op staat. De V en de 6 worden dan een andere kleur zodat het toch iets laat zien van wat er nou in ligt.

Ook het plaatsen van een t4 of sprinter luchtrooster uit het spatbord staat op de lijst

Wat er eerst gaat gebeuren is het vervangen van de rembekrachtiger. Die is opgeknapt en in dezelfde kleur gespoten als de motorruimte.