Je naam: Maurice Vento

 

Kort verhaal over jezelf.

 

Ik ben bedrijfswagen monteur en me interesse ligt voor al bij diesel motoren.

Opvoeren is iets waar ik al sinds me 16e bezeten van ben.

Door me vorige auto kwam ik in aanraking met de VP TDI motoren.

Vond het een leuke motor om te tunen.

Dit motor type is robuust gebouwd, simpel om aan te werken, en heeft potentie genoeg voor mij.

Heb voor de vento gekozen omdat ik mijn motor project af wou maken en met een gezin uitbreiding te maken kreeg.

De ideale combinatie gezin & hobby auto.

 

 

Merk: volkswagen

Model: Vento GT TDI

Bouwjaar: "97

Motor: AFN 230pk/453NM.

 

De Motor:

-dbilas sport 260gr nokkenas.

-bewerkte Volvo uitlaatkleppen 1,5mm groter.

-licht bewerkte uitlaat kanalen.

-fratelli bosio race 520 nozzle's.

-custom lehmann inlaatspruitstuk.

-touran PD uitlaatspuitstuk.

-GT2056V VNT turbo.

-12,9 kopbouten.

-DP AXR zuigers (compressie verlaagd) en drijfstangen.

-engine girdle.(versteviging onderblok aangepast van G60 naar TDI)

-vliegwiel 1,5KG lichter.

-draaiend deel gebalanseerd.

-custom achterste motorsteun.

-24gr vervroeging.

-DE143 nokkenplaat.

-12mm bosch plunjer.

-liftpomp.

-X5 brandstof koeler.

-front mount intercooler.

-3 bar map sensor.

-VVT software.

-ASD versnellingsbak.

-SRE sinterplaat.

-snow performance stage 2+ water methanol injectie.

 

Hoe lang ben je al met je project bezig?

11 jaar, en er zullen er zeker nog wat bijkomen!

 

Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen?

Door veel te lezen op het internet.

De nodige kennis uiteaard al in huis, maar blijven zoeken en proberen heeft me al ver gebracht!

 

 

Updates die al gedaan zijn / specificaties:

 

Het onderstel:

-eibach pro street S.

-polyurethaan ipv rubber.

-sparco veerpootbrug voor.

-draagarm brug voor.

-RVS gevlochten remslangen.

-H&R anti roll over kit met verstevigde draag arm bevestiging.

-H&R 10mm spacers voor.

-20mm as verbreding per kant achter.

-team dynamics pro race 1.2 "17 7J.

-toyo proxes T1-R 205/40/17.

-ATD 305mm schijven.

-330mm brembo 4 pods klauwen.

-DS2500 ferrodo voor.

-green stuff achter

 

 

Exterieur:

-Color =FORD 6FSE elecric orange.

-golf front.

-tot "95 voorschermen.

-motor kap verlengt voor de boze look.

-schermen uit gerold zodat de banden passen.

-stoot trips verwijdert.

-ruitensproeier jets verwijderd (zitten op de armen)

-naad van achter scherm naar achter paneel verwijdert.

-antenne verwijdert.

-logo's verwijdert.

-originele spoiler verwijdert.

-raam spoiler.

-2 lamellen grill.

-clean voorbumper aangepast aan intercooler.

-richel in achter bumper gecleant.

-inpro koplamen.

-heldere knipperlichten zijscherm.

-heldere smoke achterlichten.

-dak raam geblindeerd.

 

 

Je eigen visie van de auto:

 

Mijn visie is "KEEP ON MODIFYING"

Het was altijd de bedoeling een soort van diesel GTI te bouwen.

Het samen komen van oude techniek met het nieuwere.

Dus dat blijf ik verbeteren zo lang ik de auto heb.

Ook is dit een auto die altijd rijd, een echte daily!

Staat nooit binnen en wordt gewoon maximaal in gezet.

 

 

 

02-05-2017 UPDATE COMPOUND DIESEL!

 

" Keep on Modifying" is zijn motto en dat zullen we weten ook!

We worden smakelijk vermaakt met de eerste inkomede veranderingen.

Dit snakt naar meer Maurice!

 

Deze vento word namelijk voorzien van een COMPOUND DIESEL MOTOR!!

Een build om zeker te volgen hier op de site".

 

Er zijn foto's toegevoegd van de aangepaste koeling want dit word nodig..

En alvast een sneak peak van de werkzaamheden aan de auto zelf, er worden geen halve maatregelen genomen.

Wij kunnen alvast verklappen dat de auto ook een andere kleur gaat krijgen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Update 14-01-2018

 

We hebben wat schitterende mods binnen gekregen van Maurice zijn project!

 

De gehele auto is aangepast.. dream build.

 

Exterieur:

 

Gespoten in Mercedes Benz carbon black.

 

BMW E92 bonet vents.

Hella DE (immi) koplampen.

Hella smoke knipperlichten voor en in de zijschermen.

 

US gecleande bumper.

Airintake in de voorbumper gemaakt.

Airduct op de plaats van de mistlampen.

 

Remklauwen zwart gespoten.

 

Daarbij nog een 3 inch RVS Simons tublex midden demper.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het interieur:

 

De hemel is vervangen voor een zwart exemplaar.

Daarbij zijn ook alle stijlen vervangen.

 

Op het dashboard vinden we een 50 PSI dual boost gauge en een 80 PSI dual boost gauge.

Alsmede een TURBO RPM display.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In de kofferbak zijn er wat gave specs te vinden!

 

Geheel links vinden we een een buffer tank voor de toekomstige charge cooler systeem.

 

Er tussen een truck brandstof filter en een 386lt lift pomp.

11 x 1.5 brandstof toevoer.

 

Accu en een ruitenspoeier tank 1.2lt.

 

Daarboven een electro kast met relais en zekeringen voor de print die de koeling van de charge coolers moet gaan aansturen, aan de hand van IAT.

 

Uiterst rechts zit de WMI module.

 

 

Hou onze website en Facebook in de gaten voor meer moois in de toekomst!