Je naam: Tjibbe Deelen

 

Kort verhaal over jezelf.

 

Ik ben Tjibbe Deelen, geboren en getogen in de buurt van Gorinchem.

Sinds 2006 ben ik in dienst bij De Groot mobiliteit, voordien De Groot Autoservice / DGM Tuning.

Ik werk hier als allround monteur.

 

 

Merk: Volkswagen

Model: Golf 2 GTI (Origineel 16v, momenteel 20VT)

Bouwjaar: 1988

Motor:

 

De motor:

AGU onderblok (oa golf 4 GTI opgebouwd door Hulsen Turbo Tuning)

AGU Cilinderkop (breede kanalen)

Hybride Carterpan

JE Zuigers

Cat Cams H-Profiel drijfstangen

Krukas gebalanceerd (@Van Kronenburg MSP)

Glyco sputter lagers

Custom kopbouten

 

 

Uitlaat:

ATP Uitlaat spruitstuk 50mm

ATP Up Pipe

ATP Down pipe 1e deel

Garret GT2871R Turbo geoptimaliseerd door ETTE Eindhoven

Simons/Hulsen Turbo Tuning 3''uitlaat systeem (volledig)

Ltec turbo blanket

Ltec heat wrap

 

 

Inlaat:

Front mounted Intercooler

Hulsen Turbo tuning inlaat buizen

Bosch 0 058 254 023 Motorsport brandstof pomp

VW Surge tank

Bosch 550cc Injectoren

Mechanische gasklep

Tial Q 50mm BOV

Injen cold air intake

Silicon hoses

4 Bar drukregelaar

 

Management / elektronica :

KMS MP25 Management Systeem

KMS Canbus Wide band lambda sonde

KMS 400kpa Map sensor

KMS EGT Kit

KMS Kabelboom

KMS Can Display

Audi RS2 Bougisch (Bosch) / BCPR7EIX

AUQ pen bobines

Audi RS2 N75 Klep

Van Kronenburg Mapping (Johan)

FTS Switch

Fia hoofdstroomschakelaar

Raid hp Oliedruk meter/volt

Raid hp boost meter

Alarm

Elektrische ramen

 

 

Smering / koeling:

Castrol Edge sport 10w60 Motor olie

Eurol 75W140 Transmissie Olie

13 rij’s oliekoeler

Aluminium Radiateur

Dubbele fan

Silicon hoses

Allu catch tank

Revotec fan controller

Bosch externe waterpomp

 

 

 

 

De versnellingsbak:

Een 02J bak die origineel onder een golf 4 zit.

(Wordt binnenkort anders samen gesteld)

Quaife Sper Differentiele.

CAE Motorsport Ultra Short Shifter

G60 aandrijfassen

Vibratechnics Motor Steunen

 

 

Koppeling:

Sachs Performance Drukgroep

Sachs Performance Koppelingsplaat

G60 Vliegwiel afgedraaid to 5,6KG

Compleet gebalanceerd bij KMS

 

 

Ltec doorstraps

 

Hoe lang ben je al met je project bezig?

Deze auto staat sinds 10-2009 op naam, ik was toen al even bezig met de eerste motor voor deze auto, toen een 16V met dubbele Webers

 

Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen?

Als klein jochie begon mijn passie voor techniek al van spelen met lego, fietsen, rc auto's, scooters, cross motoren ben ik bij de Volkswagens terecht gekomen.

Sinds dat ik bij De Groot werk ben ik een echte VAG man geworden, en na de aanschaf van de eerste auto is dit over geslagen in een verslaving.

Het begon met een MK2 GTI 16v, en momenteel is het een MK2 20VT waarmee ik heel wat uren in de garage door breng.

 

 

Updates die al gedaan zijn / specificaties:

Onderstel:

Ast Sportline Schroefset op gewicht samengesteld

VW Motorsport uniball draagarmen, camber en caster afstelling mogelijk

Uniball koppelstangen

VW Plus Stab stang

Silverline uniball topmounts, camber en caster afstelling mogelijk

G60 Fuse stukken, voorzien van inlas platen

G60 Aandrijfassen

Doorgelast subframe

Achteras voorzien van powerflex black

Achteras gescoupeerd

Fox Racing FX004 Black

Yokohama Advan 048 Semi Slicks

15mm Spacers achter

5mm Spacers voor

Draadeinden + wielmoeren

Cutsom veerpootbrug Alluminium

 

 

Remmen:

23.81mm hoofdremcilinder

RVS gevlochten remslangen rondom

Wilwood drukregelaar

Ltec fly off handrem

 

Voor:

Tarox F2000 280mm schijven

Subaru Impreza WRX remklauwen

Carbon loraine RC6 remblokken

Duct cooling

 

Achter:

Ibiza 6k2 Cupra naven met vaste lagers

Cupra 232mm schijven

Oem remblokken

 

 

Exterieur:

Golf 2 GTI 16v uit 1988

Audi Sepang blue LY5Q

Doorgelaste carrosserie

Getinte Ramen (rondom)

Custom G60 Voorbumper

Custom G60 achterbumper

GT Spoiler

Audi A8 Deurklinken

Gecleande carrosserie

Rallaye Look Grill

Bonrath wisser

Cross/ smoked koplampen

Pilot Bi Xenon

Pilot Led stadslicht

Aero catch motor kap sluiting

Merford hitte mat Aluglass 14mm

 

 

Interieur:

Custom doorgelaste rolkooi H&W VW Tuning

Ltec futura Kuipstoelen.

Ltec Stoelframes

OMP Schuimblusser

Blusinstalatie

Sparco 3'' Vierpuntsgordels

Custom Stuurnaaf

Ltec stuur

Sparco Pedalen

Gefloced dashboard

Custom tellerbak

Carbon meter frames

Carbon deurpanelen

 

Je eigen visie van de auto:

Ik heb al jaren een plaatje in mijn hoofd van mijn droom Golf, en enkele jaren geleden heb ik besloten om deze droom waar te maken.

Er moeten nog puntjes op de I maar dan is hij echt zoals ik al jaren droom.

Het doel was om een semi race auto te maken, met andere woorden een race auto met weg toelating.

Inmiddels zit de auto erg dicht tegen een volwaardige race auto aan.

 

Visit our Youtube channel to see more!