Je naam: Tim Kanters


Hallo allemaal! Ik ben Tim 27 jaar oud, vanaf mijn 21e heb ik onofficieel mijn hart verpand aan Volkswagen.

Mijn eerste echte auto was een Golf V en deze heb ik na een jaar verkocht.

Spijt alom, zes jaar later nog steeds, maar daarna kwam er de auto waar je dadelijk meer over te weten komt! Een 86' Golf 2 Flair.

Ik ben werkzaam in de horeca, vooral koffie op locatie en heb een eigen Automotiveplatform op social media genaamd AutomoTim en ik kruip af en toe in de pen voor Hart voor Auto's.


Merk: Volkswagen

Model: Golf 2

Bouwjaar: 1986

Motor: 1.8 Turbo, een AJQ-motor uit een Audi TT.


Een paar specs!

- 180pk standaard met een andere luchtfilter, downpipe en 2,5 inch uitlaat naar achter.

- G60 versnellingsbak

- G60 intercooler

- G60 Corrado onderstel

- Brembo 312mm op de vooras en G60 remmerij op de achteras

- ABS


Hoe lang ben je al met je project bezig?


Een half jaar na aanschaf is het project onbedoeld begonnen. Nu zo'n vier jaar geleden.


Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen?


Ik was klaar met school en werkte meer dan dat ik sliep en geld op de bank is ook maar zonde, dus zo was mijn Golf V in de eerste maanden volledig verbouwd. Daarna kwam de Golf 2 'die ik even zou rijden en daarna weer zou verkopen', maar dat ging dus mis!

(Dat kennen we Tim ;-)

Iemand vertelde me dat een 'q800 turbo inbouwen zo gedaan was'. Zij het niet dat de carrosserie van een 86'er meer dan eens zo krokant als een kroketje was. Dat was bij mijn auto dus ook het geval..(shittt)

Nu zit er zoveel in dat ik het bijna niet over mijn hart kan verkrijgen hem weg te doen!


Updates die al gedaan zijn / specificaties:


Bij de motorwissel wist ik dat ik het goed wilde doen, dus nieuw onderstel, ABS, alles G60 en Brembo-remmerij voor de looks maar ook voor de serieuze remkracht. Ik bedoel, je ziet weleens dergelijke motorwissels die nog rijden met trommels of 'maar' G60-remmen. Na de wissel naar de RDW en die waren zo onder de indruk van de ombouw dat een remtest niet nodig was en het gewicht lieten ze mooi in dezelfde klasse, dus het was knallen met een straaljager met de maandelijkse kosten van een papieren vliegtuigje.


Ik heb een partij wielen versleten, van OZ Ultraleggera, Porsche C2's tot Rota ITR's, Nothelle N-Classics, BBS RS764's tot Azev A's en Porsche Wintercults tot nu de laatste jaren toch weer OZ Ultraleggera's. Ik wil de auto niet te schreeuwerig hebben, hij moet eruit zien als een cult-cruiser, maar dan wel een heel vlugge. Van binnen zijn er maar twee aanpassingen gedaan, een spucknapf en een showkooi/-beugel. Die laatste moet misschien nog een keer gelakt worden, in het matzwart of geel.


Je eigen visie van de auto en toekomst plannen:


Het is een auto waar ik weinig, eigenlijk te weinig, in rijd. Van daaruit twijfel ik er vaak over om hem te verkopen en een Golf V GTI of iets dergelijks te kopen, maar zodra ik er in rijd en hem een keer de sporen geef, dan is het weer een glimlach van oor tot oor. Dus het is een continue strijd 'Verkopen, houden, verkopen, houden' want hoe leuk de auto ook kijkt. Nadat de auto drie maanden stil heeft gestaan, is er vrijwel altijd wel weer iets kleins mee en om de auto echt perfect te maken, moet de gehele carrosserie kaal worden gemaakt en opnieuw worden gespoten, maar dat kost meteen €4.000-€5.000. Voor nu is het een heerlijke zondagcruiser en zoals gezegd, wil ik de rolkooi nog een keer in een andere kleur zetten, de wielen en remmerij mogen nog een keer opnieuw gelakt worden en een setje semislicks moeten hem een nog beter weggedrag geven. Mochten jullie nog tips hebben of meer willen weten, check de video of stuur me een bericht je op de AutomoTim-Facebook of Instagram!





Check de FILM van zijn MK2 hieronder!                   Check Automotim FB!                                Meld je natuurlijk ook even aan.