Je naam: Stefan de Mik.

 

Kort verhaal over jezelf.

 

Hallo!" Mijn naam is Stefan de Mik.

Ben inmiddels al jaren fan van oude en nieuwe vw's maar werkzaam in de beveiligingsbranche.

Tevens ben ik de oprichter van deze website.

Hier ben ik mee begonnen als hersenspinsel, om projecten van andere mensen eens op een andere manier te showen!

Inmiddels is de site al aardig gegroeid en zijn er al tienduizenden bezoekers geweest.

Dit zorgt voor mega veel lol en leer ik leuke nieuwe mensen kennen.

 

 

Merk: Volkswagen

Model: Golf 2

Bouwjaar: 1990

Motor: Er word een ABF GTI 2.0 16v in geplaatst.

 

De motor:

Vooralsnog zijn de plannen motorisch gezien nihil, met uitzondering dat er ook nog geen planning voor is gemaakt.

De 2.0 16v GTI ABF motor hangt rustig in de bok af te wachten..

 

Uitlaat:

De uitlaat zal nagenoeg geheel op maat gemaakt moeten worden.

Heb al een rvs spruitstuk klaar liggen samen met wat andere delen.

Het zal een namelijk een sidepipe worden gezien de nieuw bezinetank.

 

Inlaat:

Op het gebied van een inlaat ben ik mij nog aan het oriënteren.

Een grotergasklephuis zal waarschijnlijk geplaatst worden.

 

Koppeling:

Sachs drukgroep

Sachs koppelingsplaat

Vliegwiel afgedraaid to 4KG

 

Hoe lang ben je al met je project bezig?

Ben nu al een jaar of 2 met dit casco bezig, gezien ik zoveel mogelijk zelf probeer te doen en

niet veel tijd heb schiet het niet onwijs op.

 

Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen?

Als 20'er ben ik begonnen met het poetsen van auto's bij een autobedrijf vlakbij.

Hier werkt een goede vriend van mij als monteur die een mk1 GTI rijd.

Zodoende was mijn vw virus aangewakkerd!

 

Hierna ben ik via forums en vrienden als Tjibbe, Niels en Mike helemaal aangestoken toen ik wat rondjes mee mocht rijden op het Circuit van Zandvoort!

Een racertje moest er komen.. Mijn eerste echte mk2 1.9 tdi was eigenlijk al best snel gebouwd.

Helaas moest ik deze keiharde '84 er verkopen gezien de nieuwe belastingregel.

Omdat het bloed toch kruipt waar het niet gaan mag.. via één van de sponser Alpa Motoren aan een leuk casco gekomen.

En toen met de slijptol aan de gang gegaan.

 

Inmiddels heb ik een leuk onderkomen kunnen vinden bij een boer op het erf zodat er tussentijds wat meer aandacht aan besteed kan worden. Project Golf 2.0 is nu echt geboren!

 

Updates die al gedaan zijn / specificaties:

Het gehele casco is uitgebaggert.

Alles wat erop en eraan zat is eraf, maar dan ook echt alles.

Delen die te dik waren of onnodig zijn eruit geslepen.

 

Verder heb ik gelukkig via vrienden al aardig wat leuke uprades kunnen scoren!

Dank jullie wel allemaal. (Ricardo, Tjibbe en Mike e.a.)

 

Op maat gemaakte alu benzinetank.

Hydraulische handrem.

MK3 plus onderstel.

Een complete polyesther neus die nog aangepakt gaat worden.

En nog wat andere spullen.

 

Het belangrijkste is toch wel dat de casco nu bij de lasser staat om geheel aangepakt te gaan worden.

De body word compleet doorgelast en er komt een Mike van Nunen op maat rolkooi in.

Ook zullen de randen aangepast gaan worden als in een bergrenner racer.

 

Remmen:

Vooralsnog zal ik met de remmen gaan rijden van een MK3 288.

Waarschijnlijk Tarox omdat ik hier goede ervaringen mee heb.

 

Exterieur & interieur:

Alles van deze auto staat in het teken van gewicht, er moet zoveel mogelijk af.

De kooi zal ook wat gaan wegen helaas. Hoop op de 850 kilo uit te komen.

 

Je eigen visie van de auto:

Ja versie 2.0 van mijn "spartaanse" racertje, en dan nu alles echt goed bouwen.

Tijd word niet naar gekeken gezien het gezinnetje altijd voor gaat.

Mijn visie is een straatlegale semi racer die leuk op de weg reageert en nog jaren meegaat voor mijn 2 zoons later.

 

Als de opbouw vordert zal ik hier meer informatie gaan plaatsen.

 

 

 

 

Update 23-08-2017

 

Op de laatste 2 foto's is te zien dat de gehele bodem is kaalgemaakt.

Dit is voor de gewichtsbesparing en het lassen.

Ook is er een onderstel aangeschaft, Bilstein schokdempers en H&R veren 90/140.