Je naam: Nick Lamerikx


Kort verhaal over jezelf.

Ik ben 23 jaar, wonend in Bree (Belgisch Limburg) en ik doe onderhoud en reparaties aan lijn bussen.


Merk: Volkswagen

Model: Golf mk2

Bouwjaar: 1986

Motor: AFN

Merk: Volkswagen


De motor:

Het is orgineel een 1.6 GTD, maar geswapt naar een 1.9 TDI AFN.

Ik had eerst een redelijk standaard motor erin, maar deze is kapot gelopen dus ik ben nu een nieuw blok aan het klaarmaken.


Hoe lang ben je al met je project bezig?

Het project is in 2013 gestart. Een golf 2 GTD gekocht, miskoop tot en met geweest.

Nog nooit zo een rotte kas gezien maar alles was goed verborgen.

Daarna een orginele GTD kas bijgekocht voor een appel en een ei, en toen alles maar meteen aangepakt.


Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen?

Ik heb altijd een passie voor techniek en oude motoren/auto's gehad.

Toen ik afgestudeerd was als automonteur moest ik natuurlijk een eerste wagen kopen.

Ik werkte toendertijd bij een VW-garage, dus ik had mij daar een beetje laten informeren en bijsturen en toen stond er ineens een golf 2 op de oprit.

Na een jaar hiermee gereden te hebben begon het te kriebelen om een diesel mk2 bij te kopen.


Updates die al gedaan zijn / specificaties:


Motor:

1.9 TDI AFN

.280 nozzles

BV43 Turbo

Inlaatspruitstuk van een PD

AXR zuigers aangepast voor lagere compressieverhouding

AXR drijfstangen

ARL kopbouten

65mm Inlaattraject

65mm uitlaat

Geflowde cilinderkop

3bar MAP-sensor

WMI-injectie

Nieuwe lagers, dichtingen,...


Andere upgrades:

KW v2 schroefset

Golf 3 VR6 voorste remmen

22mm hoofdremcilinder

Silver Projects camber toplagers

Veerpootbrug voor en achter

Carbon deurpanelen


Je eigen visie van de auto:

Ik ben nu bezig met de nieuwe motor, en daarmee gepaard ga ik het interieur ook nog aanpakken.

Recaro interieur is er inmiddels al uit en ik heb 2 kuipstoeltjes, ik wil mijn dashbord nog flokken en zoek nog een mooie geschroefde kooi voor erin. Het project zal alleszinds nooit af geraken, er zullen constant updates bijkomen.



Update 15-06-2018:


Auto is bij VVT op de bank geweest, 220pk met 479Nm koppel! Inmiddels een GT2056VK bijgekocht en 11mm plunjer en we willen richting de 500nm+ gaan! Er komt een bak in met quaife sper en aangepaste verhoudingen!