Eigenaar: Otto Edelijn

 

 

Merk: VW

Model: Golf cabriolet MK 1

Bouwjaar: 1992

Motor: Standaard 1.8i (98PK) 2H motorxx

 

 

Kort verhaal over jezelf:

 

Woonachtig in Oss en 41 jaar. Al sinds mijn geboorte eigenlijk een complete autogek. Voor mijn werk ben ik financieel consultant. Ik heb een hele lieve vriendin en een dochter van 9 jaar.

 

 

Hoe lang ben je al met je project bezig:

 

Ik heb de auto gekocht in april 2017.

 

 

Hoe is je hobby en deze auto tot stand gekomen:

 

Ik wilde iets gemotoriseerds voor erbij voor de lol en de vrijheid.

Dacht eraan om motor te gaan rijden maar dan moest ik eerst een rijbewijs halen en ik vond het, gelet op mijn sportieve rijstijl, link. Toen dacht ik aan een cabrio. Komt er heel heel dichtbij. Rondgekeken en vond niet heel veel betaalbare cabrio's apart en/of stoer. Toen viel mijn oog op de MK1 cabrio die ik, mits mooi aangepakt, echt heel mooi vind.

Ik heb rondgekeken, gereden ook maar er was veel troep en men durfde best flinke bedragen te vragen.

Toen viel mijn oog op deze. Het is een originele nederlander, Ik ken alle eigenaren. Originele lak. er zit een map bij met alle geschiedenis van de auto. Tot aakoopfactuur, handgeschreven briefjes van de eerste eigenaar. Je kan het zo gek niet bedenken.

De auto is maniakaal onderhouden. De km stand was laag. Knetterhard en geen spatje roest.

De laatste eigenaar heeft er meer aan aangepast dan er mee gereden.

Ik was verkocht en besloot tot aankoop over te gaan!

 

 

 

Updates:

 

Er was door de vorige eigenaar en eigenaren al een aantal dingen aan de auto verfraaid:

 

- Nieuwe donkere achterlichten.

- Old scool grill met oranje kruiskoplampen.

- Ronal turbo 15 inch velgen met spoorverbreders en 175/50/R15 kumho

- Mooi laag door een schroefset van ST

- RVS uitlaat vanaf de kat zonder middendemper en een powersprint einddemper

 

 

 

Na aanschaf is de auto vrij snel naar HW VW service gegaan in Alphen voor het volgende:

 

- Benodigd onderhoud (Nieuwe remolie en distributieriem)

- Niew OEM cabrio dak (inclusief nieuwe isolatie)

- Plaatsing van drie VDO dayton meters bij de versnellingspook

 

 

Toekomstplannen:

 

Heel veel:

 

- Na het seizoen helemaal strak maken bij HW VW service. Plekje op de achterklep paar deukjes en steenslag.

 

 

Daar ook andere dingen laten doen (meteen of de komende jaren) zoals.

 

- Mooi laten maken onder de motorkap

- Ander stuur

- US lights en verstralers voor

- Luchthapper op de motorkap

- Open luchtfilter

- Chroomtrim

- Audio

- Misschien een andere chip

- Maatje grotere wielen

 

 

Maar dit staat niet allemaal in beton gegrafeerd. We zien wel en bovenal GENIETEN!!!

 

 

Update 6-12-2017

 

De golf is bij HW VW Service voor een complete respray.

Dat horen wij graag want Herman en zijn team zijn echte vag fanaten!

 

Er word een andere grill geplaatst, met rode rand met zwart vw embleem.

Smoke knippers en verstalers in de quartett set gaan zorgen voor een mooie stoere look.

 

Onder de motorkap word het ook allemaal wat netter gemaakt. O.a het poedercoaten van het klepdeksel en behuizing koelvin.

Er kom ook een nieuwe voorruit in met zonneband.

Ook is er een set schmid th lines door Herman geregeld in 15 inch die straks de look compleet gaan maken.

 

Er komt dus meer.. WE LOVE VAG

 

 

Update 13-01-2018

 

Het team van HW VW Service is hard aan het werk geweest!

Om de wielen te laten passen moest de Golf wel eerst iets omhoog en de camber met 2 graden aangepast.

Maar perfectie is nagestreven en dat is te zien.

De foto's zijn toegevoegd.

 

U kunt vrijblijvend contact opnemen als u ook aanpassingen wilt doen door www.hw-vwservice.nl

 

 

 

Update 04-12-2018

 

Deze prachtige cabriolet heeft weer een paar zeer gave upgrades gekregen!

 

De auto is voorzien van een

K&N luchtfilter.

Groep a uitlaat van voor naar achter. Hierbij is het spaghetti spruitstuk ingepakt.

De katalysator is eraf gehaald.

Verder is er een snelle nokkenas (266 graden nok met 11,2 lift van catcam) met een verstelbaar nokkenastandwiel gemonteerd.

De cabrio is vervolgens optimaal afgesteld op de rollenbank.

Resultaat: ruim 126PK (van 98) en een heerlijke sound en een mooi gelijkmatig koppel!

Vervolgens op zoek naar mijn droominterieur voor deze auto, het sportline interieur.

Na een lange zoektocht is deze toch gevonden.

Dit laten restaureren en laten voorzien van een mooi rood biesje via HW vw service en dit is ook door hen geplaatst.

Ook een mooi sportstuur mocht uiteraard niet ontbreken.

Bijkomend voordeel is dat het geluid van de radio ook een stuk verbeterd is met de tweetertjes.

 

 

Voorlopig helemaal naar wens nu! Wellicht in de toekomst nog elektrisch dak en ramen.